بازاریابی صنعتی (به انگلیسی: Industrial marketing or B2B marketing)، بازاریابی کالا یا خدمتی است که از یک کسب وکار به کسب کار دیگر صورت میگیرد. کالای صنعتی کالایی است که به مصرف نهایی مصرفکنندگان نمیرسد بلکه در فرایند تولید کالای دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. بازاریابی صنعتى چيست ؟ بازاريابى صنعتى كه به آن Business to Business Marketing يا Business Marketing يا Organizational Marketing نيز گفته مى شود ، عبارت است از بازاريابى كالاها و خدمات در ارتباط با سازمان هاى كسب و كار . سازمان هاى كسب و كار ( يا سازمان هاى صنعتى ) شامل شركت هاى توليد كننده ، سازمان هاى زير مجموعه دولت ، سازمان هاى بخش خصوصى ، مؤسسات آموزشى ، بيمارستان ها ، توزيع كنندگان ، يا واسطه ها مى باشند . سازمان هاى صنعتى ، كالاها و خدمات را به منظور تأمين اهدافى چون توليد كالاها و خدمات ، كسب سود ، كاهش هزينه ها ، و غيره خريدارى مى كنند . برعكس ، بازاريابى كالاها و خدمات مصرفى عبارت است از بازاريابى كالاها و خدمات در رابطه با افراد ، خانوارها و خانه دارها . در اين حالت مصرف كنندگان ، كالاها و خدمات را براى مصرف شخصى خود خريدارى مى كنند . شركت هايى ( سازمان هاى فروشنده ) كه فولاد ، ابزار آلات ، ماشين آلات ، كامپيوتر ، خدمات راهنمايى جهانگردان ، و ديگر كالاها و خدمات را به موسسات كسب و كار ( سازمان هاى خريدار ) مى فروشند ، نيازها ، منابع ، سياست ها و خط مشى هاى خريداران را شناسايى مى كنند . نكته مهم در بازاريابى كسب و كار عبارت است از ايجاد ارزش ( منافع ) براى سازمان هاى خريدار ( مشتريان ) از طريق كالاها و خدماتى كه بر نيا ها و اهداف خريد سازمانى تكيه دارد . براى مثال ، شركتى كه لوله هاى فولادى را توليد و به توليد كنندگان دوچرخه عرضه و بازاريابى مى كند ، به بازاريابى كسب و كار مشغول است...
در این بخش پاورپوینت بازاریابی صنعتی(Industrial marketing) در 117 اسلاید برای دانلود قرار داده شده است. در ذیل فهرست مطالب و همچنین پیشنمایشی از آن آورده شده است.
فهرست مطالب:
فصل اول- كليات بازارهای صنعتی
فصل دوم- رفتار مصرفكننده در بازارهاي صنعتي
فصل سوم- مديريت ارتباط با مشتريان در بازارهاي صنعتي
فصل چهارم- بخشبندي، هدفگذاري و موقعيتيابي
فصل پنجم- برنامهریزی استراتژیک
فصل ششم-مدیریت محصول در بازارهای صنعتی
فصل هفتم-قیمتگذاری
مبلغ قابل پرداخت 15,682 تومان