تحقیقات بازاریابی، (به انگلیسی: Marketing research) عبارت است از فعالیتهایی که ارتباط لازم را بین مصرفکنندگان، خریداران و مدیران بازاریابی از طریق تبادل اطلاعات برقرار میکند. در ابتدا هدف بازاریابی، پیدا کردن تکنیکهایی برای افزایش فروش بود و فهم و درک مشتریان هیچ جایگاهی در بازاریابی نداشت اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی تولید و پیشی گرفتن تولید کالاها و عرضه نسبت به تقاضا، مدیران بازاریابی بهطور فزایندهای اهمیت فهم و درک مشتریان پی بردند و امروز شعار بازاریابها این است: شناخت و درک خریداران به صورت انفرادی همراه با شناخت یک بخش بازاریابی تخصصی. امروزه تمامی شرکتهای پیشرو در عرصه تولید و تجارت، جهت اثر بخشی بازاریابی از مجموعهای از فنون تحقیقات بازاریابی بهره میگیرند و تحقیقات بازاریابی یکی از قویترین و مؤثرترین ابزارهای تصمیم سازی برای مدیران بازاریابی بهشمار میرود. در گذشته تحقیقات بازاریابی عبارت بود از روش جمعآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای کمک به مدیران در اخذ تصمیمات مطلوب بازاریابی اما از دهه ۱۹۹۰ به اینطرف تحقیقات بازاریابی یکی از اجزای مکمل مراحل تصمیمگیری تلقی میشود...
در این بخش پاورپوینت انواع تحقیقات بازاریابی و روش های تحقیق در بازاریابی در 22 اسلاید برای دانلود قرار داده شده است. در ذیل فهرست مطالب و همچنین پیشنمایشی از آن آورده شده است.
فهرست مطالب:
مبلغ قابل پرداخت 15,682 تومان