کایزن (به ژاپنی: 改善)، به معنای بهبود یا تغییر دائم برای رسیدن به نتیجهای بهتر است و به فلسفهای اشاره دارد که در آن تمرکز بر روی بهبود مستمر فرایند تولید، مهندسی یا مدیریت کسب و کار است. کایزن در مقولههای سلامت،[۱] رواندرمانی،[۲] و مربیگری زندگی، امور دولتی، بانکداری و دیگر صنایع بکارگیری شده است. هنگام بکاریگیری در امور اقتصادی و فضای کاری، کایزن به فعالیتهایی اشاره دارد که همهٔ عملکردها را به طور مستمر بهبود میبخشد و همهٔ کارمندان از جمله مدیر عامل اجرایی تا کارگران خط مونتاژ را شامل میشود. کایزن در فرایندهای خرید و لجستیک، که محدوده سازمانی را به زنجیره تامین می رساند، نیز به کار گرفته میشود.[۳] کایزن با بهبود فعالیتها و فرایندهای استاندارد تلاش میکند اتلاف را از بین ببرد (تولید ناب). کایزن نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم در چندین کسب و کار ژاپنی به کار گرفته شد و بخشی از آن از کسب و کار و مدیریت کیفیت آموزشدهندگان آمریکایی که از ژاپن بازدید میکردند تأثیر پذیرفت و از آن زمان به بعد در کل جهان گسترش یافت[۴] و هماکنون در بسیاری از زمینهها به غیر از اقتصاد و تولید به کار گرفته میشود...
در این بخش پاورپوینت مدیریت کایزن در 87 اسلاید برای دانلود قرار داده شده است. در ذیل پیشنمایشی از آن آورده شده است.
مبلغ قابل پرداخت 15,682 تومان